Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Banyak Drama Yang Boleh Dilihat di Luar Sana

Peti ais atas kepala, aku sudah campak jauh-jauh. Terasa ringan sedikitlah kepala seperti bersayap mahu terbang. Bila final exam habis, rasa masa itu terlalu lama. Tak banyak perkara yang boleh dibuat. Hendak ke Ipoh, sudah tak tahu nak buat apa. Sedangkan baru beberapa jam sahaja berlalu sebelum aku tulis entri ini.

Sekarang ini sedang menonton apa yang akan aku alami untuk tempoh 8 bulan akan datang. Teringin hendak merasai perkara-perkara baru untuk tempoh itu. Pendapat aku, bukan mudah hendak dapat peluang sebegini. Kadang-kadang cemburu bila mereka yang sebaya bila masuk Universiti lain, sudah ada rumah sewa dan duduk di luar kampus. Keadaan sebegitu aku rasa macam lagi menarik berbanding kena duduk dalam kampus. Susah nak dekat dengan masyarakat luar.

Maksud aku, bila duduk dalam kampus, susah nak jumpa makcik jual kuih seri muka tepi jalan. Susah nak dengar suara-suara budak menjerit-jerit. Susah nak dengar makcik tergelak besar mengumpat jiran sebelah. Susah nak dengar bunyi kuali keletak keletung kat dapur jiran sebelah. Susah nak jumpa surat khabar hardcopy, televisyen yang 'real' dan juga bunyi pagar besi luar rumah yang mengilukan. Macam-macam bentuk drama.

Banyak sangat drama yang boleh dilihat di luar sana. Sayang, ketinggalan sudah banyak episod. Tayangan macam ni mana ada tayangan yang berulang macam cerita Tasbih Cinta kat TV3.

4 comments:

azian azman said...

tasbih cinta da mcm ape jek..
da melalut beno..lambt lak 2 nak abes..bosan lak aku bile tertgk iklan die..

k e r e p e k t e m p e said...

haha tula...dulu cuti yg laaaamaaaa dulu aku balik rumah ada cite tu. tp arituh aku balik eh ada lagi?? mcm tak perlu kot nk ulang2 haha kalau best takpe..

azian azman said...

haha..2 la..dulu mule2 aku layan gak cite 2..da lame2 rase cm buang mase jek tgk..

btw, reunion mktb pi x?

~ Red Tulip ~ said...

offf topic jap~~~
ALL DA BEST for ur intern~~ (^.^)