Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Anti-sosial

Terlalu ego untuk meletakkan apa jua bentuk gambar dalam blog ini sebab cuba nak kekalkan peraturan 'cuma ada tulisan'. Sebab ini agaknya menghalang aku untuk berkongsi pengalaman berkelana di tempat orang. Cukuplah gambar habis di-post di Facebook dan Instagram. Itu pun aku rasa orang dah cukup menyampah. (Gelak sikit).

Hampir tiga hari bersembunyi di dalam 'gua' dan tak keluar-keluar. Berjaya menyelami perasaan golongan yang anti-sosial. Sukar juga. Antara kelebihan berbuat demikian adalah, kau ada masa 100% untuk diri sendiri dan tidak terpengaruh dengan hasil keputusan orang lain. Tak ada 'domino effect'.

Apa yang kau alami pada masa itu, adalah kesan daripada keputusan untuk melakukan di pihak kau sahaja. Jadi kau tak ada alasan untuk menyalahkan orang lain.

Berpendapat, tak salah dengan bersendiri untuk beberapa ketika, kau akan lebih mengenal diri sendiri dan menjadi orang yang lebih baik.

No comments: