Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

家庭



家庭

Family/Keluarga

Kadang-kadang kita tak sedar bahawa family atau keluarga lah yang utama. Kadang-kadang memang susah nak membuat keputusan seandainya ia berkait rapat dengan kehendak sendiri. Sesuatu yang bila kita lakukan akan membuahkan kepuasan.

Rasa tersedar sekejap bila ada seorang member nilah yang sanggup tinggalkan peluang yang besar demi keluarga.

Cerita pertama ialah sebab tak dapat luangkan masa dengan keluarga bila pilih untuk rebut peluang tu.

Cerita kedua ialah sebab ahli keluarga yang sakit tenat dan dengar cerita akan menjalani pembedahan di bahagian kepala, jadi berbahagi untuk merebut peluang yang satu ni.

Kedua-dua cerita ni tamat dengan mengambil keputusan untuk melepaskan peluang tu. Sebagai member kepada dua orang ni aku rasa bangga jadik member korang seriously walaupun aku tetibe menyampuk bagi idea2 pelik waktu korang buat keputusan tu. Aku suka dengan decision korang. Mungkin berkesan pengajaran dan pembelajaran Pendidikan Moral/Islam dulu agaknya. Tahniah jugak kepada lementerian Pendidikan Malaysia. Owh tak lupa jugak mak bapak korang yang dah lahir dan besarkan korang sampai jadik 'besar' sekarang. So, segalanya jadik pengajaran yang bermakna untuk aku specially dan jugak kepada sesiapa yang baca blog ni... kalau ada lah.





Jadik memahamilah keputusan seseorang...





Sebelum tu... aku nak share satu short film ni yang berkisar tentang FAMILY then ada jugak bercerita pasal KESEMPURNAAN.

Kesempurnaan - jangan salah anggap dengan ketidaksempurnaan seseorang. Yelah, manusia dicipta Tuhan dengan pelbagai bentuk dan ada sempurna atau sebaliknya. Ketidaksempurnaan tu kadang-kadang jadikkan hidup seseorang sempurna. Sehinggakan ketidaksempurnaan tulah yang buat kita mengenang dia selamanya....





Short film yang menarik!

"...little imperfections that makes them perfect for you..."



**** bintanglah