Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Selepas Jarum Saat


Keinginan datang, sesuatu seperti jarum minit akan bergerak, selepas jarum saat melengkapkan ukur radius jam. Sebab itu apa yang berlaku sekarang. Bila teringin untuk berubah kepada minat yang baru. Lebih klasik, buat aku teruja pula sehinggakan lagu-lagu omputih 50-an aku korek. Sedikit sebanyak semuanya mempengaruhi semua yang aku buat termasuk bila bab mereka sesuatu. Inspirasi semacam ini nampak bagus dan gembira dengan ilham yang dianugerahkan-Nya.

Siapa yang tak kenal dia ini kan?


Dari Bukit Pelindung ke Teluk Cempedak



Sesuatu yang menggembirakan adalah yang paling dekat dengan individu tersebut, walaupun kadang-kadang hidup ini memang seolah-olah sudah sediakan blok-blok masa untuk kita wajib rasa kesunyian. Maka dengan ilham semacam ini, kita masih gembira walaupun terasa berseorangan, jauh daripada kebiasaan.

Macam betul pula, kita bermula dan berakhir dengan keluarga sendiri. Ya, kita lahir saja, keluarga kita yang menyambut dengan kegembiraan. Kemudian kita dibedung dengan kain lampin-boleh-cuci-balik, seperti kepompong. Tiba masanya kupu-kupu adalah kita dan bukan rama-rama. Sebab rama-rama sebenarnya tidak berwarna-warni kepaknya. Stereotaip.

Selepas jarum saat, jarum minit menyusul, tandanya sudah satu minit. Kalau sudah berminit-minit, maknanya memang aku sudah lama tidak mengebah tilam blog ini. Mungkin kekangan masa dan lembapnya jaringan Broadband ini macam nak mati. Sekarang masih di Kampung Melayu Majidee dan acara hari-hari ialah berbuka dengan keluarga. Oh kaki aku memang tak pernah berehat. Sentiasa cari alasan untuk berjalan, jumpa kawan lama dan sebagainya. Tidak apalah, asalkan bahagia untuk selepas jarum saat yang seterusnya. Ya hidup berterusan, Selamat berpuasa! (Tidak terlambat rasanya).

No comments: