Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Beruskan Saja


Oleh sebab aku marahkan diri sendiri sebab tidak rajin, aku rasa nak beremosi dengan kerenah orang lain pula. Suka hati mak bapak aku je kan haha. Tapi kadang-kadang kurang adil bila ada orang dapat makan nangka tapi aku seorang yang kena getah nangka. Penat aku robek nangka. Macam itulah perkaitannya sekarang. Tapi betul ke apa yang aku rasa sekarang? Boleh nak pinjam tapi kena minta kebenaran lah. Nampak mudah tapi kadang-kadang aku sendiri pun terlepas pandang. aku jenis tak kisah. Nak buat apa pun tak apa. Tapi maklumlah, kucing pun kadang-kadang dah bosan makan ikan sampai sanggup makan rumput, kerana itu lumrahnya. Masalah jiwa kurasa, beruskan saja.

Yang kedua, tolonglah jangan buat aksi scary movie dekat aku. Tindak tanduk kau like semua aku punya post dan bersama komen dan gtalk kau yang scary movie juga, buat aku rasa neraka. Wah tak pernah-pernah aku macam ini. Tapi ini pun masalah jiwa. Beruskan saja.

Akhirnya cerita untuk beremosional berakhir dengan nafas lega bila kau ikhlaskan semuanya. Kau tak boleh anggap orang lain adalah pemangsa dan kau mangsa. Sebab mereka pun tak tahu mereka pemangsa. Beruskan saja hati kau itu acabungonzalez.

7 comments:

apan lee said...

macam mana nak like?

lol

Hazwan Arif said...

naseb baek aku x makan cili

k e r e p e k t e m p e said...

ler ni blog zaman dinasour takde like like suke suke hahaha

k e r e p e k t e m p e said...

yau, post ni untuk yang suka sangat makan cili je haha

~ Red Tulip ~ said...

uishhh...
marah tulll...
takut dh nk "like2" post ko pas neh~~~ =_="

k e r e p e k t e m p e said...

haha mungkin post aku ni terlalu general

~ Red Tulip ~ said...

ermmm...
general la gak~~
huhuhu