Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Tergambar dan Aku Tersenyum


Aku memang tak serik dengannya. Kalau sekarang aku mengeluh sendirian penat menguruskan itu dan ini dan agak jenuh, tetapi tangan aku dan kaki malah otak aku berjalan dan masih melakukan pekerjaan ke arah itu. Oh tidak! Betul-betul kontradik.

Aku boleh simpulkan aku memang tak serik. Serik yang memaniskan. Bila tergigit lidah, darah itu manis aku rasa. Memang begitu rasa darah itu, bagi aku. Maka aku fikir biarkanlah 'darah itu' mengalir dalam tubuh ini selagi aku masih bertenaga dan betul-betul menghayati 'rasa'nya.

Bila aku kosong, darah ini mengalir mengisi setiap lohong-lohong yang kosong. Menjadi sendi-sendi, mengajak aku menjadi diri sendiri. Malah aku tak bosan untuk menyatakan bahawa aku gembira berada di dalam kelompok ini dan mungkin aku tak akan tinggalkan jikalau tiada aral melintang terbongkang. Maaf jika aku tidak cukup berguna tetapi aku masih menggunakan sudut dan posisi aku yang terbaik. Itu tanda aku tidak serik.

Tergambar dan aku tersenyum.


2 comments:

penaberkala said...

bagus cap
tak perlu serik utk terus membanting tulang demi apa yg kita minat dan suka
teruskan tersenyum

best wo first time tengok teater

[ acabond ] said...

nua terima kasih daun keladi datang! :)