Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Seperkara Yang Menerbangkan Aku Ialah Sayap-sayap Kenangan Lalu

Seperkara yang menerbangkan aku ialah sayap-sayap kenangan lalu. Lencana ketua darjah ini aku masih simpan untuk mata aku melihat diri yang dulu. Sudah tiba masanya untuk berubah lagi dan terus berubah. Aku percaya manusia sentiasa perlu berubah daripada yang baik kepada lebih baik. Untuk tempoh masa sekarang, aku lihat ramai sahabat-sahabat yang nampaknya turut berubah kepada yang lebih baik. Alhamdulillah, dan pastinya setelah membuat setiap satu perubahan itu, kau akan rasa menjadi diri sendiri dan lebih bersemangat untuk apa jua yang dilakukan.

Selamat berubah kepada semua. Setiap orang tentunya ada impian atau sesuatu yang ingin dicapai. Selain memajukan diri dengan ilmu, manusia pun ada kehendak sendiri seperti memiliki masa untuk diri sendiri. Memikirkan apa yang perlu disediakan untuk hari esok. Contohnya tempoh untuk satu tahun akan datang, apakah bayangan diri kau. Apakah bayangan kau selepas 25 tahun. Sudah berbini? sudah ber-anak? Melunaskan tanggungjawab untuk mak abah? Bergantung kepada kau.

Kalau kau salin pakaian, tentunya kau perlukan kain sarong atau tuala melitupi tubuh kau sebelum menyalin baju yang baru. Maka kau perlukan kain sarong atau tuala itu sebagai ruang masa untuk diri sendiri atau kau perlu menyendiri bermuhasabah sebelum kau berubah. Kalau tidak kau akan telanjang!

We’ll spend some time forever
We’ll never feel bad anymore

No comments: