Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

(Aku angguk-angguk kepala)

Tak ada sebarang fikir yang lama, aku tinggalkan Kampung Melayu sekejap sebab ada latihan teater selama tiga minggu. Tronoh la tempat aku menumpang dan nasib baik ada rumah tumpangan serba lengkap untuk menghabiskan zaman menganggur. Kerana terlalu berfikir pasal nak cari kerja dan pasal teater juga, aku dah makin jarang menulis dan membaca. Kau rasa, apa aku buat selain main PS, twitter, Facebook dan menggoreng nuggets serta hotdog? (Aku angguk-angguk kepala)

Ya, hari-hari aku buka dan tutup email sebab nak tahu, ada tak yang sudi melamar aku. Setiap pagi juga, aku sikat rambut dengan harapan. Dah dapat email pasal dapat temuduga itu dah cukup bersyukur walaupun tak dapat kerja lagi. Harap, faham perasaan itu.  (Aku angguk-angguk kepala)

Tiga minggu yang boleh dikatakan padat, aku rasa macam terisi lah juga masa aku daripada duduk rumah goyang kaki. Banyak juga pengalaman baru di tempat orang yang aku simpan. Terima kasih kepada Tronoh Theatre Shop yang tak berhenti berikan aku keluarga pendua yang sangat bahagia. Aku sangat merindui semua.   (Aku angguk-angguk kepala)

Tiga minggu, rasa sekejap sebenarnya dan sekarang aku balik Kampung Melayu semula. Sambung aktiviti hari-hari menyikat rambut dengan harapan. Kalau dapat kerja yang ini, tentu seronok.  (Aku angguk-angguk kepala)

2 comments:

Hazwan said...

aku baca sambil angguk kepala.. arghhh

Asyraf Maskan said...

hahaha RT @Hazwan Arif aku baca sambil angguk kepala.. arghhh