Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Wah!

Agak-agak lah, berapa lama aku boleh betah di sini? Hidup nomad, tanpa ketetapan. Mungkin lagi 6 bulan, semuanya akan berubah. Aku tahu, hidup bertambah seru jika dipertaruhkan. Perkara ini lah yang menjadikan aku rela bernafas dan menjadikan setiap nafas aku tiap bangun bagi bertujuan untuk mengharung ketidakpastian. Aku sering meletakkan diri aku dalam drama atau cerita pengembaraan dalam layar kaca atau novel. Bukan sahaja dapat menutup kesepian yang sering kunjung, tetapi membentuk hidup dan mati dengan makna. Tiada masa senggang, beerti tidak berada dalam kerugian. Ah, ini terlalu sering diperkatakan orang. Berhenti kerja, lakukan sesuatu. Aku berpendapat, 10 tahun bekerja dalam perangkap samar ini mungkin cukup untuk mengumpul ongkos buat menciptakan cita-cita baru. Wah! 

No comments: