Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Air Mata Atas Epok-Epok



Macam serial killer itu kakak aku. Sekitar tahun 90-an dahulu aku pernah titiskan air mata atas epok-epok. Bukan sebab apa, aku tak selesa bila ada photographer tangkap gambar secara candid. Tengoklah hasilnya. Sudah menjadi sejarah sehingga hari ini.

Bilangan epok-epok atas meja itu mungkin tidak terkira oleh aku. Macam main teka kacang dalam balang. Begitulah nak menunjukkan tak terkira jasa emak abah kepada kita. Kita boleh isi borang 'Peraduan Teka Epok-epok Atas Meja'. Siap ada bayaran pendaftaran untuk satu borang. Bayar dan teka banyak kali pun boleh. Tetapi susah nak dapat teka dalam bilangan yang tepat. Biasanya bilangan yang hampir akan dikira pemenang.

Jadi persoalannya sekarang, siapa yang dapat teka bilangan yang paling hampir?

Sama ada teka bermula nombor 1 sehingga tak terkira atau teka secara rambang. Pilih secara rambang macam engkau melepaskan batuk di atas tangga. Walaupun duit tak keluar banyak. Bolehlah nak makan KFC hari-hari.

Alangkah baiknya kalau teka bermula nombor 1 sehingga tak terkira. Barangkali jawapan engkau tepat. Kalau misalnya tak sempat nak capai nombor paling tepat sebelum tarikh tamat peraduan, paling hebat engkau dapat yang paling hampir. Cepat-cepat invest duit sekarang. Tak nak ke hadiah 'Pemenang Teka Epok-epok Atas Meja' ?

Aku pun tak nak titiskan air mata atas epok-epok lagi.

7 comments:

SaPek said...

ok la tu air mata bapok jatuh atas epok!! kan ade rithym tu!! hhaha

k e r e p e k t e m p e said...

haha best2 tajuk yg ko bagi...
sioootttt haha

Anwar Samad said...

acap bukan macam tuh orangnya tuya...

penaberkala said...

epok-epok tu karipap ke cab?
lama tak dtg sini
hari ni blog baru sihat,haha

k e r e p e k t e m p e said...

aah karipap..kt johor panggil epok2..
hahaha nnti aku mlwt ko~

Panda said...

acap mmg blogger terbaik.

100 bintang~

gambar tu bole menang award tu..

k e r e p e k t e m p e said...

panda terima kasih daun keledek. ni panda ramzul eh? ooo senyap2 komen kt blog aku eh...