Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Skema

Ko tahulah kan kalau dah bangun lambat, rezeki makin kurang tak pun Tuhan potong rezeki kasi diskaun. Plan nak joging pagi pagi dan melantak kacang pol (sekali lagi) amatlah tidak jadi. Sebenarnya malam tadi tengok cerita Salju Putih dan Pemburu Orang. Untuk aku, tengok wayang berdua dengan kawan laki, tak jadi hal pun. Sementara belum ada makwe. Cewah. Aku tak tahu kenapa aku nak beritahu juga hal macam ini. Entah.

Ini pasal kawan-kawan lama yang dah kenal aku macam mana. Dulu aku memang lain. Maksud aku, oleh sebab aku ketua darjah jadi aku nampak 'lain'. Faham kan tugas ketua darjah macam mana, kena pakai songkok, angkut buku kerja rumah, ambil kedatangan, kutip duit keceriaan kelas, kutip kapur setiap pagi kat pejabat, salin nama budak bising dalam kelas. Benda-benda seketeri kateko. Mungkin sebab itu aku nampak budak 'lain'. Nasib baik aku bukan jenis bodek cikgu. Percayalah. 

Mungkin ini sebab ramai kawan lama malu nak tegur, berbual. Sebab aku nampak skema sangat. Haha. Percayalah aku tak skema seperti yang engko sangka. Aku simple dan on-je. Walaupun aku buat projek sains tingkatan empat pasal pengitaran semula sangkerang telur ayam sebagai bahan seramik, tapi aku memang tak skema. 

No comments: