Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Bukan



Bukan
mudah sebenarnya nak percaya. Apa yang kita rasa tak sama dengan orang lain rasa. Mungkin perlu saling faham-memahami. Macam umang-umang dengan cangkerang. Simbiosis. Susah kalau dua-dua susah. Jadi kena satu susah, satu senang. Atau kedua-duanya senang? Salah kot. Senang bila kedua-duanya susah dan senang.

Jadi kalau kurangkan sedikit ego mungkin dapat susah dan senang bersama.

Yang akan dijamu tak semestinya akan serupa seperti yang diayatkan. Bukankah masa itu dah hampir cukup untuk saling kenal dan seeloknya ada 'tidak kisah' atau 'faham'?

Seputih pasir pantai, kalau dibingkai jadilah satu potret yang cantik. Bukankah kita suka yang cantik-cantik?

Cantik-cantik kan lah potret itu. Sebab bila ada masa dan ketika kita mungkin tidak suka perkara yang sama ada. Biar potret cantik, sedaplah mata hati yang di sekeliling yang melihat nanti.

Sudi datang ke kamar terbuka, boleh saya bentangkan kemesraan.



11 comments:

syafiq effendi faliq said...

dalam maksud ko acap, misteri tul la ko ni acap, menarik, macam seseorang yang aku kenal, saper ye?

~ Red Tulip ~ said...

jiwangnya~~~~
but nice~~~ (^.^)

[ acabond ] said...

hurmmm takda kena-mengena dgn ko kot sefa... tapi menarik bila orang lain bagi definisi lain dgn apa yg kita nak maksudkan haha!

[ acabond ] said...

fatina... jgn salah sangka tau... berdua bkn brmaksud 2 individu je tau~~ haha tapi no hal kalau ko maksdkan cmtu... wwiwit~~

Akin Muhammad said...

pandai rupanya tulis kreatif macam ni...

~ Red Tulip ~ said...

hehehhehe...aikkk..
apsal "no hal" lak klu aku pikir cmtu..???aiyakkk...??
ape yg aku pikir ko semakin pandai berkata2...aceyyyy...*kipas2* (^.^)
hehehhe...
xde la...ikhlas aku puji neh...!!!
ngeh3~~~

[ acabond ] said...

masih blajar lagi usop...keh3

[ acabond ] said...

fatina, ko *kipas* je nak naikkan mood Asylum hoho... demam Asylum tak habis lg nih.. baru seminggu... keh3

~ Red Tulip ~ said...

owhhhh...
patut la x sihat2....
h0h0h0h00h..
bestnya tgk korang g KL tu..
bkn nk bwk aku..tibaaahhhh~~
h0h0h0h0... =P

[ acabond ] said...

sem depan masukla recruitment...wahaha ko jadi teknikal team / actress

~ Red Tulip ~ said...

teknikal team maybe leh..
tp kna bljr lorr... =)
tp as actresss....???
really3 dun think so0...
hahahahhaha.... (^.^)