Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Berbogel dan Lambai



Berbogel lah dengan tekanan dan resah. Kehidupan sebagai seorang pelajar universiti memang macam mencabar dan tercabar. Ditambah dengan kepanasan global yang membuat suhu otak makin meningkat. Sampai bilik berlengging dan asyik nak berlengging. Ujian, kerja tambahan dengan kelas yang peratus kehadirannya perlu dilengkapkan. Macam sumbat lubang hidung. Hingus tak henti-henti juga keluar. Aku boleh katakan semua itu macam hingus!

Ternyata langkah aku ke bilik convo di MPH UTP pada 2007 berbaloi. Kaki aku tak busuk sebab itulah kali pertama aku pilih nak selam dunia teater. Dalam dunia ini aku belajar banyak perkara selain gelak seorang diri baca line depan cermin. Aku jadi diri sendiri. Ruang yang banyak beri aku peluang untuk berbogel dengan tekanan dan resah. Bagaimana nak menghadapi perangai pelik orang lain dan memang betul budak-budak ini pelik. haha.



Walaupun terpaksa menghadapi beberapa kesusahan, mereka ini jadi tempat aku mengadu. Bukannya berlagak manja mintak belaian dengan mereka ini. Tapi tempat aku untuk jadi gila. Jadi sopan, jadi ganas, jadi maskulin, jadi feminin, macam-macam dan tempat untuk aku lepaskan segala macam hormon dalam badan.

Biasalah dalam sesebuah famili, mesti ada yang tersisih, kurang enak antara satu sama lain. Membuatkan kita jauh sedikit. Tapi aku percaya, si mereka masih ada lagi rasa sayang dengan masa-masa manis. Lidah si mereka masih boleh lagi merasa keterujaan dalam hubungan sesama famili ini. Buktinya, masih lagi mereka yang dah keluar dari UTP ini sanggup hadir bila-bila. Terima kasih.


Tahniah buat semua. Semester hadapan mungkin bakal sukar tanpa kalian. Sekali lagi, terima kasih. Normal setiap perkara silih berganti, dan kitalah yang menentukannya. Beginilah aku berbogel dengan semua resah dan tekanan dan aku lambai untuk semester hadapan.

Lagi semester hadapan nanti aku hi.









4 comments:

shesyiro said...

cmner ni acap
next sem nk g intern..
wuu~~~
nti rindu kat tts...

k e r e p e k t e m p e said...

tau takpe... tapi biasela patah tumbuh hilang berganti ttibe je kan

Anwar Samad said...

sem depan ko g intern.. then ko habes grad.. MUAHAHAHAHAHAHAA (gelak mojojojojojoj)

enjoy la puas2 mana2 datik dan saat yang ko ada.. masa tak leh patah balik beeeebbb~

k e r e p e k t e m p e said...

oh haha bermakna gila komen ko nua... ni ke perangai bila dah keje?