Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Engkau nak duduk blilik? Haha (Gelak syaitan kuasa kuda)



Engkau nak duduk blilik? Haha (Gelak syaitan kuasa kuda)

Hari ter-puas aku adalah bila aku dapat keluar bilik, buat benda alah lain selain pandang tingkap dan bumbung dengan dua ekor burung berpatuk-patuk di luar tingkap.



Lata Kinjang dengan air deras macam keretapi dan sejuknya macam iceberg, buat aku rasa inilah syurga dunia. Mungkin terlalu melebih-lebih. Tapi itulah yang aku nak ceritakan pasal mendekatkan diri dengan alam semula jadi. Bukan tercanguk depan laptop saja.

Bergaya Storm X-Men sikit




Sungai Cincin agak tersorok dan kami dengan kerja gila masuk pintu pagar Manager Kem PLKN. Sempat buang air menggunakan tandas rumah beliau. Terima kasih Tuan. Sekeliling Sungai Cincin ada rumah orang asli dan budak-budak ini memang tegar. Sudah biasa dengan air. Berenang macam memerang. Mereka-mereka ini juga sempat belajar terapung macam pelampung.

Memang betul tak ada kerja, maka dengan itu adalah mulut-mulut mengajak pusing go-kart. Aku apa lagi, berbekal rasa tension yang sudah lama dikumpul lemaknya. Oh agak mengancam hari itu sebab sempat beraksi langgar penghadang tayar-tayar. Agak lagak ngerinya macam scary movie.


Lihat bagaimanakah caranya manusia boleh lepaskan tension


Terima kasih mak abah

Hari ini memang betul-betul tak sia-sia. Matahari terbenam atau sunset jadi latar belakang foto-foto kami. Nak menikmati alam kononnya. Shabu-shabu tempat muntah kedarah. Memang RM17 berbaloi habis. Aku rasa kalau campak orang kurus macam lidi, berpotensi ada daging lebih nanti.

Sunset Teluk Batik

Macam biasa hari berjalan sakan ditutup tiraikan dengan Vocal Training seperti biasa... puas. Jadi hari itu aku belajar, aku memang bukan suka duduk bilik. (Ketawa syaitan lagi)



2 comments:

atikah janis_A.J said...

suke bce blog kamuu..
gambar2 pon smart giler
follow me too

k e r e p e k t e m p e said...

terima kasih daun keledek atikah :)