Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Koyak-koyak

'Bila kau tersedar daripada tidur, kau mesti tak ada modal lain selain kepoh kat sini. Kan?'

Aku bangun dengan persoalan kenapa aku tertidur awal. Sedangkan aku boleh buat benda lagha berkali-kali. Mati sementara. Bangun, kemudian mati sementara semula. Hidup. Benda percuma paling berharga Tuhan bagi dekat kau. Apa yang membuatkan hidup kau excited? (Bak kata orang Pantai Barat)

Aku mungkin excited bila dapat berada dalam tingkat sekarang. Melihat aku membesar dari sekolah tadika sampai sekarang. Daripada sekolah tadika yakni 'sekolah makan', sampai sekolah 'kena cari makan'. Kerja lah maksud aku.

Paling excited, kau tak tahu apa akan jadi pada kau pada masa akan datang. Macam kau excited nak koyak-koyakkan bungkusan hadiah untuk lihat apa lagi 'hadiah' di dalamnya. Hadiah dalam hadiah dan didalam bungkusan hadiah.

'Koyak-koyak'. Itu apa yang kita buat sekarang. 'Rakus' sangat. Selamat malam!

No comments: