Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Orang yang ego, sila korek kubur

Aku pelik dengan manusia yang 'Oh aku baru faham perasaan kau sekarang'. Tapi awal-awal kau tak nak faham. Aku pelik dengan manusia 'Oh kau pandang aku, aku paling hebat'. Tapi pandang orang macam sampah. Aku pelik dengan manusia 'Aku paling bijak'. Tapi bijak kau, bijak lagak.  


Orang yang ego, sila korek kubur
Muka decent, perangai nonsense
Warga-warga bergaya-kaya, tekak aku loya
Hidup senang, perangai bangang
Hidup susah, baru nak sedar.

Sekian puisi kebencian aku. Sila tergoda.

6 comments:

azian azman said...

membara-bara sungguh ko marah, pe hal ni acab oii..

kerepektempeartstudio said...

HAHA tak adalah. Ini marah sekejap saja. Daripada aku lepas marah kat luar, aku lepas marah dalam subteks kekeke. Jangan tiru aksi ini

Anonymous Ayyza said...

lucu :)
aku cukup sukaa

kerepektempeartstudio said...

Haha jangan tergoda

Ayyza said...

haha dah tergoda pun

Anwar Samad said...

acap, kau ni seksi la.. mcm tempe basi..