Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Kelakarnya. Aku Mampu Mengubahnya.

Ini tak kelakar. Dalam sejarah seorang Asyraf Maskan, ketinggalan pesawat terbang. 

Aku bukan malas nak cek email konfirmasi dari Air Asia, tapi terlalu optimis dan percaya dengan diri sebab cuma cek tiket sekali sahaja. Masalah juga. 

Dibuktikan lagi dengan insiden tersasar arah sewaktu berbasikal merentas East Coast Kota Singa. (Termenung dalam). Adakah percaya diri dan 'follow your heart' ini merupakan masalah besar buat orang lain? Masalah juga.

Sering muhasabah diri, dan aku menganggap karakter sebegini mungkin sesuai untuk kondisi tertentu sahaja. Contohnya, apabila kita sedang melancong dan memang betul-betul tiada sumber rujukan, atau petanda arah, konsep 'follow your heart' atau lebih mudah 'gerak hati' adalah relevan. Pasti pengakhirannya, membuahkan jalan penyelesaian, malah membuka mata orang lain. Tetapi karakter ini tidak sesuai ditonjolkan sewaktu bersama ramai orang, bersama teman yang tidak 'easy going', sebab pasti akan dimaki di depan khalayak. 

Aku percaya, oleh kerana aku sedar diri, aku mampu mengubahnya. 

No comments: