Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Ku-rentin

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hari Ketiga


Tahniah lagilah! 36 darjah celsius tapi harapan hanya tinggal harapan je. Kena Cukupkan 5 hari untuk bebas dari penjara kuarentin ni. Tapi takpelah aku tunggu. Walaupun masa2 ni sangat2 terdedah kepada bahaya. Sebab ada je budak yang tahap medium dan tinggi H1N1. Yang penting kena berjagalah. Hari ni ramai jugak yang mesej dan call. Terima kasih sangat2. Aku rasa terisi hari2 kat sini. Ceyy... Malam tadi doktor pompuan tu ketuk pintu bilik lagi. "Owh Asyraf... bagus dah ok insyaallah boleh keluar" Aku pun melonjak gembira(dalam hatila). Terus aku pasang niat esok bangun awal2 nak pergi klinik cek. Then kalau Dr kata ok terus boleh discharge.

Owh banyak sebenarnya benda yang boleh dikutip kat tempat kuarentin ni. Waktu nilah aku mula kenal kawan2 baru. Kawan2 yang sebelum ni aku kenal, hafal muka diorang tapi tak berkesempatan nak tegur. Dan kat sinilah rupa-rupanya ditakdirkan kita semua bertemu dan berjumpa. Tapi memang pertama kalinya aku tak terfikir pun. Macam dah ditentukan. Memang familiar gila muka2 yang sama-sama terdampar kat sini. Haa beberapa budak Shoutul Ikhwah pun ada. Abu pun ada. Muje DAS pun ada. Faizal DAS pun ada.

So sebenarnya aku tak sorang2 sebenarnya dan tak bosan. Yang bosan bila teringat kehidupan di luar yang lebih mengiurkan. Rasa macam nak makan sehingga menjilat jari. Rupanya kat dalam ni banayk pengalaman yang dapat jugak dikutip mungkin aku saja yang tau atau budak2 kat sini jelah. Malam ni sambung balik tengok movie. Cau cincau...


Hari Keempat.

Terima kasih kepada kakak2 klinik yang sedaya upaya mententeramkan kita orang yang semakin liar nak keluar. Haha... aduhai kakak klinik. Mana boleh tahan duduk sini kalau nak kena tunggu lagi cukupkan 7 hari! Kelmarin cakap 5 hari! Kelmarin cakap dah boleh keluar! Arghhh!!! Aku mungkin dah hilang sabar. Aku rasa marah nih!! Macam Mojojojo!!



ggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!


Rupa2nya sebab kementerian kesihatan malaysia yang suruh cukupkan 7 hari. Nak kena bunuh kuman 7 hari tu. Wah memang terseksa. So aku amek keputusan ubah cara hidup daripada asek duduk bilik je... aku buat benda baru benda pelik. Jalan2 makan. Jalan2 makan. Makan biskut. Duduk tengok TV. Pastu duduk tempat pak gad. dengan selamba bersama dengan Abu, pergi bancuh teh hijau yang memang dah ready disediakan. Baru2 ni memang banyak benda2 yang baru disediakan sebelum ni .Hehehe...tahniahlah~



No comments: