Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Mata di Cermin Hadap Belakang Kereta dan Objek di Sebelahnya





Mata yang cantik ini bukan mata aku. Tapi wakil mata yang memandang keindahan jambatan Penang. Sebuah bandar yang cantik dengan pembangunan yang tersusun. Berbaloi meredah dalam kebanyakan jentera berenjin dan berminyak diesel atau petrol.

Terbukti perancangan di saat akhir tapi kalau bersistem insyaallah menjadi. Sengaja aku dan mereka mencari sedikit perbandingan. Sambil-sambil menukar oksigen versi lain. Oksigen versi Pulau Mutiara.

Oksigen itu berkata

"Di sini, kami selalu meresap masuk ke dalam alveolus bangsa ini. Bangsa yang suka naga dan merah."

"Inilah realitinya, kami pun selalu bercerai dengan pasangan o2 dan bergabung dengan karbon membakar ikan dekat sebelah Gurney"

"Kami suka berjalan di Feringgi sebab kami boleh lihat pantai cantik dengan orang-orang yang cantik. Cantik sebab mereka putih. Yang pelik, rambut mereka kadang-kadang putih"


Padang Kota bercakap

"Mami suka pakai rantai berkelip-kelip macam anak mami pakai gelang. Mengerlip. Ramai orang tengok mami..."

"Mami malu... ramai orang ambik gambo mami..."


Tak sempat kaki-kaki sepi berjalan seluruh pelusuk pulau ini. Sampai di Feringgi membeli cenderahati. Sehari merisik Penang. Terjumpa topi Jepun. Semangat BEKAM untuk ke pulau.



BEKAM selalu dalam ingatan



7 comments:

penaberkala said...

cantik sungguh lirikan mata itu
tapi topi jepun tuh lagi mantop
apepun,penang best gak
first time bai,huhu
tahun baru 2010 yg penuh makna

k e r e p e k t e m p e said...

ayu je mata tu...siapa punya lah tu..wiwit

haha
korang mmg sempoi lah
ajak saat2 akhir baru advanturous!

Anwar Samad said...

kau da makan racun apa sampai jadi camnih cap?

[ acabond ] said...

jadi cmne nua? x paham mksud ko...

ayieq said...

tiba-tiba rindu nasi kandar.

[ acabond ] said...

orang penang ka? tak rindu pasembur? haha

Pemerhati Penang said...

bila mai penang??? x habaq pon...