Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Penjara dan Kuncinya




Hidup ini memang penjara kalau kita tidak keluar bilik, mengepam bau dan merenung dalam laptop sedalam jurang Mariana. Manusia memang tidak selalu berpuas hati dengan apa yang dia ada atau lalui. Kalau sibuk dengan kerja, nak terkencing pun sanggup tinggalkan tandas. Kalau dah lapang sampai terbuai-buai kaki dan mimpi, otak jadi mati. Berikutan baru satu hari duduk bilik selepas jam 11 am. Pulang dari pejabat Dr Jerung dan Encik Ahmad Pg. Bersama Esah dan Daus. Wiwit.

Selepas 21 hari bulan Januari 2010, aku rasa hendak mandi sepuas-puasnya. Cuci minda dan paradigma. Selaras dengan umur 21 tahun. Selain bermandi-manda di Lubuk Timah, Ulu Licin, Lata Kinjang, Sungkai dan sebagainya dalam semester ini.

Selepas sebulan awal balik berpijak di Bumi Tronoh ini, sedikit kekuatan telah memberikan aku peluang untuk membuka sedikit pemandangan. Pelbagai pengalaman baru dan bawang-bawang baru yang aku jumpa. Menarik.

*Bawang - sejenis otak pemikiran individu

IRCC atau Information Resource Centre Carnival bagi aku ialah DAS atau Debat Alam Sekitar versi dua. IRCC dan FIRC adalah platform. Kita semua yang berada di atasnya. Dapat melihat yang dulu tak dapat dilihat. Meluas. Sebab itulah kena percaya bahawa subjek seperti IRCC, FIRC dan DAS adalah kunci untuk keluar dari bilik bertirai besi penjara.




MMU


PNM



Jangan berkurung dalam bilik sampai patah katil! Sanggup makan kertas dan dakwat?
Sedikit motivasi untuk diri sendiri dan semua sebab kita kena positif. Bersyukur sebab kita ada PADANG yang luas untuk berlari.



UNITEN


PRC - Bersama bawang-bawang


UPSI - Bersama kakak maut (Khairul Anwar Samad versi wanita)



4 comments:

Anwar Samad said...

akak tuh bwat lentur badan ker?

Asyraf Maskan said...

taklah..sifat2 dia serupa dgn ko...bila aku nmpak dia..aku nmpak ko nua..hahaha sesuai jadik bakal isteri ko kalau ko xde calon lg la~

penaberkala said...

kenangan terakhir sebelum intern,haha

k e r e p e k t e m p e said...

nua: a'ah... byk jumpa bawang-bawang~haha