Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Klik 'Publish Post' Untuk Masa Sekarang

Baru selepas pulang dari Ameeth dengan berperisai White Coffee Ice yang kaw. Rakan-rakan di sekeliling aku semuanya baik-baik belaka. Tak macam syaitan. Syaitan itu bukan sahabat mereka lah maksudnya. Aku sudah termotivasi dengan beberapa perkara yang dikongsi. Perkara yang aku lihat dalam diri mereka. Rasa seronok bila dapat kenal dengan lebih mendalam perihal yang berada di sekeliling.

Rasa itu rasa yang aku rasa untuk masa sekarang. Jadi memang sudah sah mereka semua adalah idola aku. Jadi untuk masa sekarang juga aku telah dibangkitkan sedikit tentang untuk memulakan kehidupan semula. Tempoh masa 4 jam benar-benar berkesan untuk aku memulakan kehidupan yang baru tapi masih abnormal. Sebab aku tak suka normal.

Jangan terperanjat kalau-kalau ternampak gambar lelaki atau perempuan terpampang di latar belakang Desktop aku. Diorang lah sahabat aku. Mandi di tengah malam untuk membuang saki daki baki hati dan kaki. Jam 3.30 pagi aku menghadap laptop sambil berbaring bertuala menaip apa yang aku rasa untuk masa sekarang.

Sedih rasanya bila tak dapat mengahadapi tekanan dan selalu ditekan untuk buat sesuatu tanpa kerelaan. Sekadar mengeluh sebab kadang-kadang kita mudah bosan untuk yang lain bila yang biasa kita suka, kita asyik lakukan. Benda-benda alah sebegini semacam sedikit menganggu kehidupan. Tapi aku memang lemah bila tiba babak macam ni. Tak dapat nak feeling karakter sebagai seorang manusia. Aku yang lemah sebenarnya sebab susah nak melayan mereka. Yang penting untuk masa sekarang.

Masa sekarang memang penting. Sebab itu semalam tak datang semula dan yang akan datang tak datang lagi. Aku pun terus klik 'Publish Post'. Jangan lupa klik 'Publish Post' bila anda rasa sudah bersedia untuk berubah.

Owh aku suka gambar ni. Terima kasih Fara sebab sudi stalk aku dalam lecture. Haha

2 comments:

penaberkala said...

ketiduran dalam kelas
solusi:main BINGO utk hilang ngantuk,haha

k e r e p e k t e m p e said...

agak lawak r men bingo arotuh haha