Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Mungkin Jugak Aku Dah Lama Tak Menangis

Rasa macam nak sepak orang. Bila tengok laptop rasa nak baling laptop. Bila tengok tingkap rasa nak mengilai macam anjing. Bila tengok cermin rasa nak korek hidung melampau-lampau. Rasa marah dengan sendiri. Bila nampak enset, aku campak kat lantai tapi tak berkecai pulak. Apa taknya... selalu ikut saja cakap orang. Bila aku ingat-ingat balik, aku ni mungkin terlalu bodoh ikut apa orang suruh sampai sendiri jadi susah. Sampai satu masa aku terus mengabaikan semua orang. Sebab itu aku ambil cuti sendiri hari ini. Kononnya nak meringankan tekanan. Hampir 12 jam aku duduk bilik macam mayat atas katil. Aku kemas bilik sikit-sikit macam makcik. Tapi mulut aku bisu. Lagu Bengang nyanyian Akim AF dah tak kedengaran lagi. Haha

Aku rasa berbaloi aku kurungkan diri dalam bilik. Nasib baik roomate aku tak perasan aku jadi gila. Aku jauhkan sejauh-jauhnya telefon bimbit dan apa jenis komunikasi secara fizikal dengan orang lain. Ada rasionalnya aku tak keluar bilik sebab aku takut makin serabut kepala otak aku dan takut-takut aku pula menyusahkan orang lain. Tidur aku pun dah macam tak betul. Alhamdulillah sekarang dah ringan sikit kepala otak. Mungkin ni dah masuk tahap cipan keserabutan dalam kepala otak aku. Kalau buat graf gila versus normal dah terekstrapolasi dah.

Dan bila aku muhasabah balik banyak kekurangan yang aku dapat korek. Selain rindu Kampung Melayu Majidee, aku yang terlepas nak kawal pengurusan masa sendiri. Agak tersasar sikit. Jadikan lah ni satu pengajaran buat semua. Aku rasa paling penting ada banyak cara untuk mengawal emosi sampai tak terkesan kat orang lain. Itu adalah ketakutan aku yang sebenarnya. Walaupun aku selalu buat muka gembira, tak semestinya aku gembira menggila dalam hati.

Malam ni aku cuba mencari masa untuk sendiri lagi. Kembali sendiri. Bila betul-betul tenang, dan dah dapat ilham daripada-Nya bolehlah sesiapa dengar balik lagu Bengang yang aku nyanyi selalu :) Aku nak berduet dengan Emma Watson. Bila aku ingat balik, aku lupa kali terakhir aku menangis. Mungkin jugak aku dah lama tak menangis.





9 comments:

penaberkala said...

acab,ada problem ka?
moga diberi kekuatan

younik said...

acab~
sabar ye acab~
rupenye,aku pon ade pneman tension~
haihhh :(

~ Red Tulip ~ said...

acap, da probss ker..??
xnk story2 ker..??
huhuhu

Anwar Samad said...

air terjunn la cappp..

k e r e p e k t e m p e said...

anua: xdelah mslah dalaman tapi bukan uzur~

k e r e p e k t e m p e said...

nik: tula semuanya ada mslah masing2..

k e r e p e k t e m p e said...

tina tina ketanna~
nunu: aah air terjun!

OoizzioO said...

sebak pun ada sikit bila aku baca entry ko ni
aku pun mcm lebih kurang ko
just bila makin dewasa ni aku sudah tidak menjd "yesman"

anyway...
be strong and always smile
=P

setiap kejadian tu ada hikmahnya

[ acabond ] said...

tq izzi sudi membaca. saja nak kongsi apa yg dirasa
all da best di perantauan :)