Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Tiga Rasa

Pantai pada waktu malam tidak banyak yang boleh dilihat. Selain deruman ombak yang sama pada waktu siang, yang ada ialah lampu-lampu berkelip datang dari kapal laut atau feri. Macam kelip-kelip. Paling menarik bintang-bintang buat pameran terbesar di bingkai langit. Aku sedikit panas sebab bayu laut bertiup ke arah laut jadi tak rasa sangat angin malam tepi pantai.

Sempat berkongsi beberapa pengalaman dan rasa. Aku dapat simpulkan, manusia memang patut bahagia dengan perasaan. Manusia pun patut bersedih dengan perasaan. Tapi bahagia dan sedih itu macam ikan masak tiga rasa. Ada tiga rasa. Rasa yang ketiga itu tergantung. Bila makan ikan tiga rasa, rasa masam, manis dan pedas tak akan dirasai dalam turutan yang sama oleh semua orang. Ada yang rasa masam dulu, kemudian pedas, dan akhirnya kekal melekat rasa manisnya. Ada yang dapat rasa pedas, manis dan kemudian masam sampai akhirnya. Ikut tunas rasa.

Berjoget di tepi pantai tak digalakkan


Kenalah rasa dalam hidup. Dengar orang meluahkan perasaan sebenarnya sudah beri kita pengalaman yang sebenar. Buat kita beringat. Apa-apa pun, Seri Iskandar-UTP-Ipoh-UTP-Teluk Batik-Silibin-UTP perjalanan yang seronok. Owh watak Akashah macam neraka kot. Watak Kamsah pelik namanya. Aku tak percaya aku tengok wayang cerita V3 Samseng Jalanan tapi ada peningkatan.


Ikan 3 rasa yang aku cerita tadi tapi kabur gambarnya. Bukan yang tengah pegang enset tu


No comments: