Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Family Day Manusia

Sekarang ini yang aku fikirkan ialah suatu hari nanti kita perlu menganjurkan Family Day Manusia. Seperti family day biasa yang dikelolakan oleh Human Resource Department, family day sebegini perlu dikelolakan dengan segera. Objektif utamanya ialah untuk merapatkan hubungan sesama manusia. Kalau sekarang, bertembung di dalam lif, sekurang-kurangnya kalau bawa senyuman sudah cukup memberi syarat bahawa kita mengakui keberadaan seseorang.
Tapi realiti sekarang, manusia dan manusia tak tahu keberadaan masing-masing. Aku rasa ramai pernah mengalami bila dahulu, bukan sakan lagi bergurau gelak gempita waktu foundation. Tapi bila sekarang dah masuk tahun ketiga, bila bertembung, buat-buat picit butang Handset konon-kononnya sibuk bermesej. Bertambah kelakar bila sanggup berpura-pura cakap dalam telefon dan tundukkan pandangan macam orang gila. Kalaulah telefon bimbit tu berdering, tak ke malu menggila.
Lagi sedih bila dulu pernah bekerja sama-sama dalam sesebuah komiti acara, tapi bila lepas habis acara, pandang muka macam pandang tiang. Tiang bendera pun nak dihargai inikan pula manusia. Siapa yang sanggup jadi Project Manager Family Day Manusia? Aku tabik spring.
Akhirnya nanti semua manusia pun sedar, ada akhirnya Family Day Manusia. Tapi pada hari atau acara tersebut, masing-masing tak berbaju!

7 comments:

~ Red Tulip ~ said...

again~~~
nicee post...
n setuju sgt ttg realiti manusia yg ko kata x tau keberadaan tu~~~ (>.<)

Asyraf Maskan said...

ececece siapa yg tak tau keberadaan ko tu~~ wiwit~~

~ Red Tulip ~ said...

errkkk...
skrg aku dh x phm mksud ko...
hhuhuhuh...
*muka konpius2*

Pemerhati Penang said...

i like (hypercritically) the Family Day Manusia Ending~~~ LOL!!!

Asyraf Maskan said...

haha that's the main idea

penaberkala said...

patutnya, ko dial no die
br blh konpem ada org kol ke tak,hak3

Asyraf Maskan said...

haha bgus cdgn tu... mesti die malu pastu balik bilik koyak muka tampal plaster haha