Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Edisi Raya 2010


Tapi kali ini aku seronok nak berbicara pasal bertemu kekasih-kekasih. Kekasih, orang yang disayangi dan kalau tak percaya buka Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka. Edisi ke berapa kau orang pilihlah sendiri. Macam raya juga, macam-macam edisi. Edisi raya kali ini aku boleh simpulkan begitu bermakna lah. Ini bukan ucapan yang digunapakai setiap tahun ya. Tapi secara teknikalnya, memang pun setiap tahun macam itu "raya tahun ini paling bermakna". Pengakuan tahunan. Dah memang setiap tahun rasa macam itu, tak salah buat pengakuan tahunan macam itu.

Macam biasa kalau beraya, tidak singgah ke rumah makan kuih tat, teguk air berkarbonat sambil mengumpat, bukan raya namanya. Raya bila dapat jumpa kawan-kawan lama dan keluarga memang rasa meriah. Bukan apa, sambil-sambil dapat bertukar cerita selepas dah lama tak jumpa. Maklumlah, masing-masing sudah ada hala tuju sendiri dan alhamdulillah masing-masing tertuju.

Menjadi pemegang umur 20-an buat rasa terbuka untuk menerima sesuatu yang baru dan menerima sesuatu yang lama ditinggalkan. Kiranya, tak adalah istilah malu nak jumpa lah, malu nak bergaul balik lah. Bukan apa, memang sudah begitu coraknya. Mungkin ada sebabnya. Rasakan sendiri, cariklah balik kawan-kawan lama, yang jauh dirapatkan, yang dekat di hati dinikahkan. Pon boleyhhhh...



No comments: