Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Basahkan Jiwa Dengan RO WATER




Nama seorang lelaki. Bukan mudah untuk kita menitiskan air mata. Daripada nama dan gaya, sudah tahu siapa lelaki. Tanggungjawab itu di bahu lelaki sudah menjadi aksesori pakaian basahan. Perhiasan yang boleh dilihat oleh kebanyakkan orang, tetapi tidak bisa dirasai kepuasan memakainya oleh kebanyakkan orang.

Jiwa aku sekarang bagaikan dijemur di Tanjung Tualang, menunggu untuk dijual laris seperti ikan masin. Kering kontang tiada H2O untuk ditogak. Ini adalah semua kerana merasakan kemarau dalam jiwa. Gundah gulana rasanya hendak mengubah sedikit bicara dan gaya. Sesungguhnya aku cemburu kepada yang menggengam manisan di puncak.



Teruskan langkah. Jalan yang kita pilih itu sentiasa ada yang menunggu di hadapan. Tidak kisah petanda atau pemandu pelancong. Selangkah kita ke hadapan hari ini, dua langkah kita pergi untuk masa depan. Ambil tindakan. Selamat tahun baru dan semester baru untuk yang berguru.

Kalau rasa kering, boleh beli RO WATER. Basahkan jiwa! Setiap jalan ada penyelesaian.




2 comments:

Half said...

dan terus kan senyum walaupun ubat tu pahit rasanya
hehe

k e r e p e k t e m p e said...

ubat batuk manis rasanya...memang boleh terus senyum..