Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Tak tahu, bisakah ini dijadikan sebuah perenggan cerita?


Doa kita adalah sayap keredhaan, buat dia yang sedang terbang menuju Tuhan. Banyak juadah untuk dijamah, ramai saudara untuk diramah. Apalah kiranya kalau kolek kecil pun sudah bisa menjadi tadahan hujan, rezeki empunya Tuhan. Langit sedang marah. Bukan aku, tapi langit juga yang menangis sendiri. Pelik. Perbanyakkan lah mengingati-ingat tentang perkara-perkara yang menghapuskan kelazatan (kematian). Perut pun berbunyi kalau lapar, inikan pula mulut manusia. Ilham telah datang bagai bisikan seorang perempuan, aku redha dibotakkan. Anak lelaki pertama, tanggungjawabnya besar dan utama. Hari ini memijak-mijak kesibukkan. Lidah dijelir-jelir. Minum darah kambing biri-biri. Selamat tinggal neraka, aku nak pergi syurga di utara Malaysia. Kalau ada kebun buah-buahan, aku nak petik buah fikiran. Tolonglah beri aku kerajinan kuasa kuda.

No comments: