Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Ringkas dan Bermakna Gila




Objek yang membahagiakan aku untuk masa ini dan masa akan datang


Resipi Bubur Ayam Kok Kok Kok...mengiurkan tak?


Aku memang dah lama usha benda ni. Memang ringkas dan bermakna lah benda ni. Sekarang, aku dapat bersama BEKAM hari-hari. Ceyy...

Inilah kali pertama aku beli secara online. Dah merata aku cari benda alah ini, akhirnya di hujung jari saja! Proses membeli benda alah ini memang mudah. Jimat minyak, mesra alam, tak perlu berjalan sampai ke pintu hadapan kedai. Hari ini aku mengakui pembelian barangan secara online memang berkesan. Tapi cara pembelian ini, perlu juga berhati-hati. Takut-takut ada yang cuba cilok nombor akaun bank. Sebab itulah kena surih betul-betul laman web pembelian secara online yang dibuka. Kalau betul-betul yakin, barulah mulakan dan teruskan pembelian.

Benda alah ini secara khasnya sudah memotivasikan aku. Tiba-tiba timbul minat memasak dan aku suka cara memasak yang mudah. Kira mimpi jadi kenyataan lah ni. Haha. Jadi aku carilah benda alah ini. Secara kesimpulannya, hidup ini tidak kompleks sebenarnya, yang penting bagaimana kita memikirkannya. Kompleks atau ringkas. Aku memang suka benda-benda yang ringkas dan bermakna. Benda alah ini bagi aku dua jenis kepuasan. Kepuasan memasak dan kepuasan menggunakannya untuk trip BEKAM seterusnya.

Terima kasih kepada Outdoor Dynamics Sdn Bhd sebab bagi aku peluang kegembiraan dalam hidup. Mulai hari ini, BEKAM semakin melekat di hati...


Owh cakap pasal ringkas dan bermakna, semalam aku menyaksikan kapal sebesar gedabak Bangsawan Megat Terawis, tapi dalam babak itu dialognya hanya sepatah dua kata sahaja. Kapal bergerak seciput. Perlu ke?


Babak paling tak berbaloi


Props yang paling aku suka haha



Extra turn yang paling aku tak suka

Bagi aku, pembawaannya sebagai tukang cerita tak menjadi. Lawak yang sengaja dibuat tidak menjadi membuatkan penonton tidak selesa. Gerak tubuh yang agak keras kalau dilihat dan tidak natural. Elok sekiranya keseluruhan monolog pencerita dibawa oleh dia ini.


Scene yang aku suka


Waktu Megat Terawis guna sihir untuk jatuhkan buah durian. Lampu flicker hidup. Hanya scene ini yang aku suka. Kesimpulannya, banyak juga benda baru yang dapat aku lihat pasal teater bangsawan ni... Semoga TTS dapat muncul dengan gaya bangsawan versi TTS. Haha

Yang paling penting set on stage mesti ringkas dan bermakna.




12 comments:

Half said...

hehe... ak dah nmpk sikit2 versi TTS.. hahahaha

Asyraf Maskan said...

ngeh3 aku pasti tts akan ada kelainannya sendiri ceyy

Anwar Samad said...

tak sabar nak tengok bangsawan tts macam mana..

Half said...

jgn jdi bangsatwan sudah

Asyraf Maskan said...

tula nua..harap2 menjadi..risau jugak sbnrnya (pandai je komen teater bangsawan kan haha)

Asyraf Maskan said...

ish..jgnla doa bangsatwan..

penaberkala said...

nnt bawa dapur tuh pi pangkor
acab,nk tgk skali teater dr tts
tak pernah berkesempatan,haha
nnt ko paksa ak tgk

Asyraf Maskan said...

haaa orait je..nk main masak2 skali haha

OoizzioO said...

mskkan utk aku sekali nnti katek

Asyraf Maskan said...

boleh je aku on je...rajin2lah dtg utp..:)
ko skrg cmne? msti dh dpt keja

Tafzani said...

Wow...membuatkan aku teruja nak beli walaupon tgh kering skunk nie...bubur ayam ko tu xmengiurkan langsg lau compare gan dapur gas yg superb tu..waaa...ahli2 BEKAM akan alami revolusi tok next TRIP!!!x sabarnyeeeeeeeeeeeeee
ku balik tadi lalu mersing..sggh mkn kat jeti..sambil jalan aku usha2 advertisment sal pulau tioman..island hopping,scuba,trekking...sume aku ase nak test..make sure p.tioman ade lam perncgn BEKAM tok next trip..Hiihha..

k e r e p e k t e m p e said...

wohohoho sejak bila ko jadik tafzani haha x bley bla..
jomlah next trip..tioman pnjt gng
x sabo nk mandi dan snokelling hahaha