Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Fasa Normal kepada Fasa Tak Normal


Dalam tempoh dua bulan ini, aku mungkin sibuk dengan banyak hal. Setiap hujung minggu turun naik Kota Lumpur dan di Perak ini, aku jadikan bilik ini semacam hotel. Pulang untuk tidur dan mandi, sama seperti teman sebilik aku juga. Sepesen. Kekosongan bilik ini bertambah bila semua kesibukkan itu tamat. Mula tak tahu nak buat apa dalam bilik. Aku cuba padatkan punggung atas kerusi plastik PVC ini tapi belum cukup haba dipindahkan, aku dah mula tak senang duduk.

Rehat lama mungkin tak sesuai untuk aku, dan aku mula bertambah malas. Semakin malas untuk selesaikan tugas akademik terutamanya. Haha sepatutnya bila banyak masa, banyak kerja yang boleh selesai. Yelah, itu semua bohong sebab orang makin kaya, makin kurang duit sebab banyak berbelanja. Samalah macam bila orang kaya dengan masa, makin kurang masanya sebab banyak 'dibelanjakan' untuk yang tak berfaedah. Ya, aku memang sedang merungut sebab dah empat hari aku melangut dalam bilik tak mencapai objektif apa-apa. Padan muka aku.

Selepas memikirkan, selain aku merungut di blog ini untuk memenuhi 'nafsu' yakni membelanjakan masa yang aku ada, maka eloklah aku betulkan niat, dodol!

Kalau dapatlah semua ini tamat sejurus lepas aku merungut di sini, alangkah baiknya. Aku boleh namakan ini 'fasa peralihan', seperti biasa, macam sebelum ini juga, selepas rancak buat teater atau buat hal lain sana-sini. Terpaksa menghadapi fasa peralihan daripada normal kepada tak normal. Eh ke sepatutnya daripada fasa tak normal kepada normal?

Sambung membelek-belek gambar-gambar dalam album lama dalam hard disk dan foto dalam album Facebook.

No comments: