Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Mee Bandung Kembali


Sampai di rumah jam 12 malam dan aku bernasib baik dapat membantai mee bandung lebih di dapur. Walaupun sudah sejuk, sedapnya mengiurkan dan membuat aku lebih yakin bahawa kaki aku memang sekarang berpijak di tempat aku diberanakkan. Hurmmm bau udang dalam mee bandung masih mencuit-cuit hidung.

Petang Jumaat tadi pula, pisang goreng kedai depan Sekolah Agama Dato' Abdullah Esa, aku ratah. Paling epik bila dapat duduk lepak makan pisang goreng cicah sambal kicap dengan ahli keluarga yang lain. Ya di pondok Wak Maskan, terbina cantik dan elok di depan rumah aku ini.

Sekarang, waktu aku sedang menulis entri ini semuanya sedang berbaring sambil menonton televisyen seperti biasa bila semua berkumpul dan balik kampung. Melihat, memerhati dan merasakan semua ini membuatkan aku rasa kembali.

No comments: