Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Kakak Good Luck


Kotak kubikal di hadapan aku ini macam penjara. Itu, apa yang aku rasa bila mentelaah di IRC UTP ini. Ya aku bukan pengunjung setia di sini, tetapi kadang-kadang perlu memaksa diri untuk pergi sendiri atas tuntutan kerja. Sepatutnya IRC perlu lebih 'terbuka' dengan kehadiran macam-macam perangai manusia, seperti manusia tak berkasut, manusia tak punya kad matriks, manusia berambut serabai dan manusia kelas bawahan. Haa barulah ramai akan jadi pengunjung setia pusat sumber ilmu ini. Kalau tidak banyak sangat halangan. Kata nak jadikan IRC pusat informasi. Hehe.

Oh sambung di kotak kubikal tadi. Mulanya aku nak duduk kubikal yang paling hujung. Sebab aku malu nak duduk sebelah kakak-yang-sedang-rajin-dan-ayu. Malangnya, akibat dua kubikal di hujung ini nampak macam ada orang, maka aku pun terpaksa kawal rasa malu aku dudu betul-betul sebelah kubikal kakak-yang-sedang-rajin-dan-ayu. Sedaya upaya aku elak memandang dia sebab takut dia malu. Oh nampaknya aku berjaya.

Sedang aku sibuk main tekan-tekan kalkulator, tiba-tiba aku dengar ucapan.

'Good luck :)'

Sambil tergamam, aku pun mencari, siapa pula yang beri ucapan macam bersemangat ni? Bila aku pandang kiri, terus tersengih. Rupa-rupanya kakak sebelah aku ini. Kemudian aku tersengih lagi.

'Oh terima kasih :)'

Kemudian adalah sedikit perbualan selepas itu yang aku main cakap saja. Sebab aku ini pemalu orangnya. Apa yang aku nak cerita ialah betapa ucapan 'Good Luck' yang sekecil ini aku sangat hargai sebab lepas itu, aku rasa tenang dan bersemangat. Boleh ingat lagi air muka ceria kakak-yang-sedang-rajin-dan-ayu itu tadi. Terima kasih tapi susah rasanya aku nak jumpa balik dia untuk cakap terima kasih lagi sekali. Aku menjawab soalan Operational Management dengan bersemangat petang tadi. Aku boleh kategorikan pengalaman aku ini jarang-jarang. Yalah, siapa yang berani cakap 'Good Luck' dekat orang yang kau tak kenal dengan tiba-tiba. Lagi-lagi macam kakak-yang-sedang-rajin-dan-ayu ini. hehe.

4 comments:

Hazwan Arif said...

Yeke akak2??kita ni dh final year..ingat tu haha

Fadhio said...

anggaplah tuhan hantar dia untuk kasi tenang jiwa kau.mane tahu,ade jodoh ke.hehe.'gudluck'!

k e r e p e k t e m p e said...

haha entah, aku bahasakan dia kakak. Tak tahu pulak dia adik foundation atau akak 2nd year ke hahaha

k e r e p e k t e m p e said...

Fadhio: wahahaha macam bulan jatuh ke riba? ariba ariba aribaaa haha
Padahal entri ini ada udang di sebalik batu.