Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Motosikal Berkunci Aku Pergi

Petang tadi aku berikan lambaian terakhir kepada JCV 7693. Motosikal ni dah banyak menampung punggung-punggung yang berat nak ke kuliah, ujian, peperiksaan akhir dan yang paling kerap ke MPH atau Blok B. Motosikal ni hampir 20 tahun, seusia dengan aku. Kalau tak ada motosikal ni, aku kena patah pinggang jalan kaki untuk latihan teater. Aku lap JCV 7693 dengan kain cantik warna biru. Lepas mengetap pengunci rim, maka berehatlah dia untuk 3 bulan.

Aku tengok langit maghrib. Jingga keemasan. Memang nampak berharga. Tambahan pula suasana yang hening kruk kruk kruk bunyi cengkerik menandakan ramai kawan-kawan sekeliling dah pergi. Pulang ke kampung masing-masing. Aku berehat sambil-sambil menulis entri ni. Mengisi masa sebelum pergi. Tapi tak cukup kekuatan nak mengimbau kembali suka-suka semester ini yang sangat-sangat menarik dan bait-bait lagu semester kali ini memang sentimental. Tak apalah nanti-nanti...


Kembali kepada perenggan pertama. Iaitu pasal motosikal aku yang dah berkunci. Dan pada pukul 9 malam ini aku pun pergi. Ini pertama kali aku balik rumah sampai pada pagi raya woo...


Jumpa semester hadapan rakan-rakan CJ7, TTS dan Duyung~


2 comments:

nifi a.k.a beliamuda said...

jpe sem depan ya acab~

k e r e p e k t e m p e said...

yeah insyaallah nippi..
cuti2 buat apa?