Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Simboliknya CJ7 Picnic (Chemy Jan07 Picnic)



Aku selalu bertukar gambar latar belakang 'desktop' sebab aku suka melihat pengalaman dan kenangan. Kalau boleh setiap hari aku nak tengok. Lepas bangun pagi, lepas gosok gigi, lepas sarap pagi, lepas mandi, lepas tengok movie, lepas balik tandas, lepas exam dengan hati yang panas. Senang cerita tengok gambar ni je boleh terus sejuk. Jadi, aku cuba jadikan setiap pengalaman dan kenangan itu sebagai sesuatu yang patut dihargai dan caranya dengan 'melihat'nya setiap hari.


Figura di atas ialah gambar latar belakang desktop aku yang terkini. Foto ini dan CJ7 Picnic itu sendiri sesuatu yang simbolik bagi aku. Haha aku gelarkan Chemy Jan07 sebagai CJ7 sekarang ini. Idea ini aku dapat daripada seorang penggiat teater, Anwar namanya.

Foto asli ini diambil sewaktu CJ7 Picnic tempoh hari. 35 rakan-rakan CJ7 berkesempatan merapatkan ikatan famili di Teluk Senangin yang mendamaikan.

Bayang-bayang hitam ini adalah rakan-rakan CJ7 yang turut serta ke Teluk Senangin. Aku sengaja menjadikan ianya bayang-bayang hitam sebagai simbolik kepada hubungan persaudaraan dalam kalangan CJ7 ini yang tidak mengenal bangsa,agama,negara dan warna kulit. Semuanya sedondon. Kalau dilihat, bayang-bayang mereka ini tersusun dalam satu baris. Melambangkan walau apa pun yang terjadi, kita tetap sebaris membawa perjuangan yang sama jelas dalam bidang yang sama. Terima kasih kepada semua yang datang meyokong aktiviti ini dan apa yang diharapkan ialah semua yang terlibat, merasai objektif utama ia diadakan. Di sinilah kita mula atau lebih mengenal tentang karakter masing-masing. Mungkin sebelum ini belum pernah bertegur sapa atau malu nak bercakap. Di sinilah kita mulakan. Kalau di dalam bilik kuliah konsepnya tak sama macam di luar kuliah. Jadi hargailah setiap seorang daripada kita dan orang di sekeliling kita. Hehe...

Memang seronok bila ramai-ramai berkumpul. Macam-macam aktiviti yang dilakukan. Cari gula-gula dalam pasir antaranya. Simboliknya aktiviti ini bagi aku ialah menceritakan macam mana kita susah nak cari kawan sebenarnya. Kais-kais menggunakan kaki. Kalau tersilap kais, luka jari kaki. Nak mula bertegur memang susah. Kena ada keberanian dan senyuman mesra. Tapi bila kais-kais, tiba-tiba terjumpa gula-gula. Dapat pula kunyah gula-gula tu. Manisnya kemesraan kalau dapat banyak lagi bagus!

Latar belakang kepulan-kepulan awan biru adalah simbolik kepada keamanan dan kebahagiaan dalam sesebuah ikatan persaudaraan. Dan kepulan-kepulan awan biru dan putih menerangkan betapa sucinya usaha untuk merapatkan hubungan persaudaraan. Terima kasih kepada pengelola utama CJ7 Picnic yang banyak mengerah tenaga dan masa untuk melancarkan aktiviti seperti ini. Atau mungkin lepas ini ada ramai pengelola yang lahir. Mungkin untuk bercanda di Pangkor ke, Langkawi ke, Konvoi Hari Raya ke, dan sebagainya...

Aku rasa macam tengah menulis karangan bergambar. Macam SPM dulu-dulu... haha

Owh bola itu pun ada maksudnya. Bukan sekadar bola Syazwan. Eh, maksud aku bola yang dibaling oleh Syazwan. Maksudnya, persaudaraan ini dengan harapannya tiada noktah. Tak berhenti selepas graduasi nanti. Insyaallah sampai dah kahwin, beranak cucu atau pun dah berusia tak ada gigi nanti. Kalau boleh, ada yang masih sms waktu dah bergigi palsu nanti.

Akhir sekali, terima kasih kepada semua yang menyokong CJ7 Picnic.
Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha. Potong jangan tak potong~
Owh selamat maju jaya untuk kertas peperiksaan yang terakhir semester ini. Lepas tu apa lagi, MERDEKA!






16 comments:

Hazwan Arif said...

terbaekkk..
haha

CJ7..
nice name

[ acabond ] said...

tiba2 sesuai cj7

penaberkala said...

CJ7 olweyz in my heart
syukur dikurniakan sahabat2 sehebat mereka!

k e r e p e k t e m p e said...

lg 2 tahun nak grad... haha

penaberkala said...

dh 3 taun duk sini rupenya
tp sem ni br kenal smua classmates,hak3

Amin Baek said...

CJ7..cool

ptong aacab,potong..hahha

k e r e p e k t e m p e said...

tau takpe..same dgn aku.tapi takpe...bagusla tuu dah ada pningkatan

k e r e p e k t e m p e said...

CJ7 mmg cool...

haha
raye nanti potong lembu/kambing/kibas
ramai jugak yg nak potong benda lain
amin bila lagi? haha

nifi a.k.a beliamuda said...

semoga memori ini akan memaut CJ7 dalam satu ikatan yang kukuh...

[ acabond ] said...

amin.....

(bukan amin gendut)

OoizzioO said...

nice photo
i loike!!!

~ Red Tulip ~ said...

acappp...
comey la penguin kt page ko neh..
bru ade ek..???
ke aku bru pasan...huhuhu
i luv penguin~~~~ngeeee (^.^)
*sori lari dr tajuk post ko*

[ acabond ] said...

hahahha a'ah baru kutip semalam..

~ Red Tulip ~ said...

hahahahhaha...
abes la penguin ko...
penat kna dikerjakn oleh aku...
ekekekke =P

k e r e p e k t e m p e said...

jangan curik penguin akuuuuuuu
haha jgn ko colek buat koleksi sudey fatina... papepon..ko dah balik rumah ke??? rajin semacam mengumen kat blog aku nih?? haha

~ Red Tulip ~ said...

hahahhahhaa...
klu ilang penguin ko tu...
pephm la ea...*klu la leh curik*
erkk...perli ker...??
aku lom balik lg lorr...
last paper 24 neh...
sbbkn gap yg byk..mo0d stdy dh diganti dgn mo0d oliday...haiyayaya
tu yg rajin mengomen blog ko..
wakakakka >;-P