Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Tong Tong RM10 Ringgit

Liarnya Johor Bahru. Sempat berkorban tidak menonton Nur Kasih episod akhir. Haha. Salah satu bentuk pengorbanan sebab nak berkumpul dengan member-member lama. Lama kot tak berkumpul.

Daripada gam punggung depan TV di rumah, memang berbaloi duduk semeja di mamak Aliff dengan mereka ni. Macam-macam topik diperbualkan. Pasal kehidupan masing-masing, gosip-gosip sedikit dan pastinya pasal perangai masing-masing yang tak berubah. Aku tergelak syaitan haha!

Memang pengorbanan itu sesuatu yang bermakna. Tak sangka pula dekat mamak buka Nur Kasih siap dengan paparan besar projektor lagi. Fenomena Nur Kasih betul! Ramai juga yang layan Nur Kasih ni. Tapi, tak habis feeling cerita ni tiba-tiba ada tangan busuk lagi hamis, sehamis kambing korban, tuka saluran lain. Cett...

Lepas minum-minum, spontan dapat plan pusing-pusing satu JB. Hendak melihat perubahan JB lah katanya.

Dari Kampung Melayu, ke Bakar Batu, melalui jambatan panjang Permas yang sangat cantik pemandangan waktu malam di muara sungai. Cuma baunya kurang menyenangkanlah. Sebelum itu dah habis dah pusing satu Kampung Melayu. Tak banyak berubah, tapi memang meriah Raya Korban. Ramai yang potong lembu,kambing dan sebagainya.

Berbaloi tong tong minyak RM10. Kawasan hadapan Maktab Sultan Abu Bakar dah berubah. Ada jalan besar dua hala. Hadapan Hospital Sultanah Aminah sudah nampak bayang-bayang KL dengan .Pembangunan Iskandar katakan...

Ceruk-ceruk kecil pun kami redah malam itu. Haha... kalau di JB ni, Jalan Dobi mungkin dah kurang dah. Di KL Lorong Haji Taib. Kami sempat melihat 3 'abang' di lorong kedai berdekatan Larkin Bomba. Tak sangka banyak kereta menunggu. Dalam kereta itu rata-rata lelaki. Kalau dah menunggu di lorong-lorong gelap, apa lagi. 3 'abang' tadi nampak bergaya lah! haha. Bukan dekat sini aja kami jumpa. Satu lokasi lagi di Kampung Pandan. Tapi seorang je lah. Kata member aku, Raya Haji...biasalah...tak ramai turun kerja.

Inilah realitinya. Masih ada lagi yang buat kerja-kerja macam ni. Haih...

Dalam kereta memang hiruk pikuk dengan suara-suara perbualan kami. Yelah dah lama tak jumpa... bila bercerita, tak habis. Sempat juga berkarok dalam kereta. Memang layan lah!

Sekadar untuk dikongsi kepada member-member yang berada di luar negara. Terutamanya BEKAM. Jangan jealous... kami nak ke destinasi yang seterusnya...hint: senyum...



4 comments:

Anwar Samad said...

GUNUNG SENYUMM!!!!
(jeles gilo!)

k e r e p e k t e m p e said...

insyaallah kalau jadik...
gua2 dia cantik2 org kata
nanti aku amek gamba byk2

penaberkala said...

huh,besar sungguh pengorbanan acab kali ni,hak3

btw,epy oliday acab
tolong jalan2 ronda johor utk ak

k e r e p e k t e m p e said...

haha pengorbanan paling besar tuuuu~~

happy oliday juga..
tolong jalan2 kelate utk aku
aku xpernah g kelantan