Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Cengkih Mengkih...Sedih Pulih...Semangat Langat...


Cengkih Mengkih...

Aku kena ucapkan terima kasih kepada Baim,Hafifi,Fazly dan Sapek sebab sudi menghasut aku turut serta ke Ipoh haha. "Cengkih mengkih...takda!" ini sebenarnya antara dialog yang menarik dalam Pisau Cukur. Mungkin terlalu lambat tengok filem ni haha. Walaupun selaku pelakon tambahan sebagai pekerja spa,Rafidah Abdullah memang lawak! Orang kata ada x-factor. Bila babak dia saja aku dah tergelak. Owh dialah penulis skrip filem ni...

pisau cukur moden


Inilah kali pertama aku pergi panggung dalam semester ini. Ajaib! Aku akui aku seronok menonton cerita ni. Ya, jarang sekali filem melayu aku tengok di panggung wayang. Haha. Gambar cantik, pelakon ada karakter masing-masing, kegedikkan macam haram dan yang paling penting humor berakal lah. Jadi boleh dikatakan aku tergelak juga dalam panggung. Jalan cerita bukan tipikal tapi menarik.

Owh... aku mula jumpa balik minat aku yang dulu...aku nak buat puas-puas balik rumah nanti.




Sedih Pulih...

Sapek baru dapat panggilan daripada kakak dia yang emak dia pengsan sebab kurang gula petang Sabtu lepas. Mungkin nasib tak menyebelahi dia, laptop pula cari masalah. Mulalah kelam kelibut macam ribut hari itu. Yang paling penting sama-sama doakan emak Sapek cepat pulih di hospital. Tapi Sapek ini kuat macam Hulk Hogan. Semangat Sapek!

Sapek...




Semangat Langat...

Dalam keadaan akhir-akhir ini, yang paling diperlukan ialah semangat! Semangat untuk terus belajar. Haha aku bukan jenis yang kaki study dan kamonlah datanglah semangat belajar untuk kertas peperiksaan yang terakhir ini. Dalam waktu-waktu begini memang banyak pengaruh baik yang membisik. Haha... selepas 25/11/2010 maka tamatlah tahun pengajian kedua. Tapi aku bersyukur sebab dah hampir-hampir kepada penghujung semester ini, banyak perkara-perkara menarik berlaku. Aku sangat menghargainya. Aku percaya bahawa insyaallah jika apa yang kita usahakan itu baik, maka baiklah pulangannya. Percayalah.



4 comments:

Anwar Samad said...

waaa.. kuat betol tuya nih.. bagus betol dia.. tabah..

cap.. ko bila nak jadi kuat mcm tuya? ashek tersengeh2 mcm kerang busuk jer..

penaberkala said...

semangat ak pun dh tak de ni..
sape la bawak blk kampung
sape2 terjumpa sila kasik balik,hak3

k e r e p e k t e m p e said...

nua: a'ah...tuya bagus...
aku senyum ye bukan sengih...nak bagi ko duit tak mampu~

k e r e p e k t e m p e said...

nua: ada orang yg trlalu istimewa nih yg bawak balik kampung...wiwwit~