Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Untuk Ila, TTS, Perancangan Sebelum dan Semua

Selalunya waktu-waktu begini lah ramai yang mengepos entri dalam blog berbakul-bakul. Seminggu sebelum Peperiksaan akhir. Dikatakan, blog ini seumpama 'soul mate' atau 'member kamcing'. Owh, mungkin kali ini tidak. Tidak ada minggu belajar yang seminggu itu. Tapi rasanya kalau kita ambil masa 10 minit untuk untuk tulis entri untuk mengisi masa sebelum masuk ke topik subjek yang seterusnya tiada masalah agaknya. Yelah, selepas penat menyumbat otak dengan formula-formula, apa salahnya.

Gila lah hari ini.

Perancangan sebelum peperiksaan akhir.



Makan-makan bersama PNP DAS09

Diorang ini, antara komiti yang sangat 'sporting', senang kata kata kalau aku bersama dengan diorang, aku rasa gembira! Tapi aku pun tak tahu diorang nak ajak makan mana. Owh ini pun untuk meraikan pemergian Ila (meraikan? entah... mungkin nak meraikan selamat menjalani praktikal) selama 8 bulan lebih kurang. Dalam bahasa Inggeris 'Intern'. Al-maklum, budak-budak zaman sekarang suka apa-apa pasal 'orang putih'.

Aku nak mengucapkan selamat menjalani praktikal Ila. Manfaatkan 8 bulan itu dengan berjalan-jalan, bermain internet 'high speed' sepuas-puasnya, berfoya-foya dengan rakan-rakan sepejabat, haha... tapi tak lupa juga, kutip dan makan seberapa banyak pengalaman.


Inilah Ila... eh bukan!


Haa ini baru Ila... yang ada dua jari je tu


Semoga bersedia untuk mengalami simptom 'orang bekerja'. Mungkin hari-hari jalani perkara yang sama. Ini betul ini! Tapi apa kata ubah keadaan itu dengan melakukan hobi baru. Umpamanya macam mengait baju ke, berniaga top-up ke, buat 'direct selling' ke, atau pun buat perkara yang ekstrem macam mendaki gunung, 'caving', water rafting, pada hujung minggu. Wah! ini mungkin termasuk dalam perancangan aku nanti. Kami di UTP ini pun akan mengalami hari-hari tanpa Ila... ceyy~



Buat Resipi Baru

Resipi baru. Bahan utama ialah buku. Buku ini, kalau kita jadikan sebagai pencuci mulut memang tak sesuai. Kalau kita masak ulam memang sesuai. Cecah dengan sambal belacan. Kalau nak dibuat jus, kena perah atau kalau ada mesin pengisar lagi senang. Terus minum tak perlu kunyah. Kalau nak masak buku ni, kena lah awal-awal pagi atau pada waktu yang anda semua selesa. Yelah ianya mungkin mengambil masa yang lama untuk betul-betul masa. Yang penting bersabar. Apa yang barunya? Entah. Lu fikirlah sendiri...



Teluk Batik TTS

Entah jadi entah kan tidak. Aku ada kelas Sabtu pagi. Tapi mengikut perancangan baru, ada perubahan masa. Seperti yang digembar-gemburkan dalam GG yang aku tak di jemput masuk itu... Tapi aku memang nak sangat melapangkan masa bersama mereka ini. Mereka yang memang gila. Yang selalu buat aku gila. Gila-gila Pengantin Remaja. Owh cerita itu memang menarik untuk ditonton. Mereka ini sangat gila sampai orang yang melihat pun boleh gila. Kalau seminggu atau sehari tidak berjumpa mereka ini, aku boleh gila. Untuk hari minggu ini, aku nak bersama mereka yang gila ini. Sebab mereka semuanya selalu gembira gila. Aku gilakan mereka. Gilakan kemesraan mereka. Gila bersama mereka. Apa lagi! Yeay!


Rancangan BEKAM



Yang ini kena buat selepas peperiksaan akhir. Bunga kenangan gunung hijau buat aku rasa nak berlari ke Gua Jebuk Puyuh, Gunung Senyum, dan Yu bersama BEKAM.

Sebelum terlambat, aku nak mengucapkan selamat mengahadapi peperiksaan akhir kepada semua. Terutama kepada Geng TTS, Fatina, Amirul, Atiqi, Rai, dan BEKAM, Daus Anna, Daus Ripin, Daus Mimi, Faris dan kepada semuanya yang akan perah otak nanti.

Yang penting usaha. Panjat tangga usaha itu, sebab nanti insyaallah kita bertemu dengan kejayaan di puncak. (gambar hiasan)

12 comments:

~ Red Tulip ~ said...

cpantya wt post...
lom bertolak lg neh..
hahahahah~~~

k e r e p e k t e m p e said...

hahaha yela warm up sikit. tempat pun aku tak tau haha tapi dah tau la tadi tanya ko. nanti aku post la lgi letak gamba korang

k e r e p e k t e m p e said...

hahaha yela warm up sikit. tempat pun aku tak tau haha tapi dah tau la tadi tanya ko. nanti aku post la lgi letak gamba korang

Unknown said...

huhuhu.. kenapa tak ajak aku? sedih la camni!

Half said...

hahahhahaha
(ketawa aku ni ada maksud.. dalam maksudnya...)

Asyraf Maskan said...

alamak bos dah marah! haha

Asyraf Maskan said...

haf siot je haf grrrrrr (aku faham maksud ko yea~)

ila nabilah said...

alamak acap...
malu2(sambil merah2 muka) ;)

hehe~~

~ Red Tulip ~ said...

huhuhuhuuh..
maap ya eddy..
plan last minit exceli..
sekejap cm nk cancel...
sekejap cm jd...
so, xleh heboh2kn..
nnt x jd malu..huhuhuh...
again...sorii ea eddy~~~ (-_-)

acecece kak ila...
malu la konon...
semalam rancak berborak jer smpai x igt org lain~~~ =P

Asyraf Maskan said...

alahai malu2 pula ila.. kang aku crita skandal mlm tadi~ ahaha

IlaNabilah said...

haha...
tolonggg... tolonggg...
saya tak bersalahhh
haha ;p

acab...
saya mau gmba...
mau pos jugee ;)

~ Red Tulip ~ said...

acap...
cite skandal..??
adakah smbang time tu..??
skandal kak ila yg mn ek..?
huhuhuh...