Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Aku Berada di dalam Kotak 3D

Bila kali terakhir aku lupa? Aku rasa beberapa jam yang lalu aku lupa bagaimana aku boleh berada di sini. Berada di dalam kotak yang 3D ini, rasa seolah-olah aku tak tahu di mana penjuru-penjuru yang membentuk kotak 3D ini. Pandang atas nampak siling empat segi, pandang kanan dan kiri nampak dinding empat segi. Pandang bawah nampak lantai empat segi. Memanglah itu secara logiknya bila berada di dalam kotak 3D. Sebenarnya bukan kotak 3D. Tapi mereka yang 3D.

Aku yang pilih berada di sini untuk masa sekarang. Kemudian aku pilih untuk keluar.

Kotak 3D tidak berjenama tempat aku duduk tercangkung tak berbuat apa-apa zahirnya. Aku kunci mulut guna mangga pengunci saiz XXL. Otak sahaja yang berjalan berpusing-pusing merantau dan bersiar-siar di tepian tasik semalam.

Tasik itu tasik yang aku mahu tenung sehingga aku tuli dengan bunyi-bunyi deruman enjin membakar jiwa. Bila aku terus tenung, aku buta tak dapat melihat yang wajah yang jelik menjuir bibirnya yang sepatutnya aku gelak kerana agak menggelikan hati. Aku terus bisu kerana terkunci mangga pengunci saiz XXL tadi.

Aku masih mencari tasik. Sebenarnya aku tak cari tasik. Aku masih mencari apa yang ada di tasik itu. Aku pun sebenarnya bukan di dalam kotak 3D. Tapi aku bersama 3D. Semoga aku ikhlaskan hati.

Kemudian aku sedar, ini adalah yang sebenarnya. Aku harus berada di dalam kotak 3D. Aku perlu bersama 3D. Aku perlu mencari apa yang ada di tasik itu. Ikhlaskan hati sekali lagi.


2 comments:

penaberkala said...

uish, dalam kotak 3d la plop,haha
bila nk up masuk kotak 4d?
ada ke 4d? hak3

k e r e p e k t e m p e said...

haha 4D tak boleh...haram haha