Bacalah Kerepek Tempe untuk hidup dengan lebih bergizi. Terkandung khasiat cerita kehidupan yang rangup dan mudah dihadam.

Sos BBQ Jenama Apa Entah

Satu malam yang menenangkan. Jauh daripada segala taufan paper paper test dan ribut kelam-kabut. Teluk Batik saja pun. Siapa kata dengan bajet kosong tak boleh melancong. Haha yang penting tamat paper Test 3 Transport Phenomena, aku terus cabut ke Teluk Batik.


Kucing ni kencing berak bersepah-sepah kat Teluk Batik jaga-jaga



Suasana biasa saja tak ramai orang mungkin sebab Khamis malam Jumaat kot. Merasai kehangatan BBQ buatan sendiri dengan peha ayam dan dada ayam bersalut sos BBQ jenama apa entah, dan roti Perancis orang kata, sambil menyalut tubuh frankfurt yang enak! Sudah lama rasanya tak buat begitu.



Bang, jagung bang...bang, jagung bang...



Kehangatan bara api sedikit mengingatkan kehangatan air laut yang memantulkan cahaya bulan. Lantas berlari-lari aku bersama rakan-rakan sengal berendam bergayakan hero-hero Baywatch kononnya. Agak mendung jadi tiadalah bintang-bintang jadi teman. Yang menjadi teman baik ialah jagung bakar bersalut marjerin. Lima ekor ini terbaring di atas alas sleeping bag seseorang, sambil bercerita pasal apa entah. Oh Tahniah Si Sapek dah berpunya! Kami berbangga dengan anda, hehehehehehe.


Maaf terkepit sikit



Khemah panas macam haram tersumbat 5 sahabat terbongkang dan tekangkang. Aku memang tak tahan, tidur di luar dan ke pondok maksiat. Angin makin sejuk bayunya. Aku kembali ke dalam khemah meninggalkan makhluk terbaring dalam sleeping bag di pondok maksiat. Rupa-rupanya aku tinggalkan Si Sapek. Ada budak kecik ketawakan dia tiba-tiba. Haha seram-seram.


Paginya, sunrise mungkin agak malu nak tunjukkan mukanya sebab mendung kot. Tapi hujan tak turun macam tahu saja nak berendam lama dalam air masin sampai jadi jeruk.

Yang aku belajar satu malam itu ialah hantu budak kecik! haha jangan sesekali tinggalkan member anda sendirian. Tapi memanglah tempat-tempat macam itu boleh dengar tapak kaki budak kecik berlari-lari. Bau busuk. Macam-macam. Yang penting tenang gila malam itu.

mungkin budak kecik ni yang main lari-lari tengah-tengah malam buta sambil gelak-gelak

Memang susah nak bilas air masin ni. Dahlah tandas tak dibuka. Yelah siapa yang buka kaunter 20sen depan tandas tengah malam. Badan memang dah berlengas dan melekit. Melekit-lekit kenangan.

Aku terlupa jenama sos BBQ tu tapi sedap. Kadang-kadang kita kenal member ni memang baik, bila jumpa saja tegur pastu berbual gelak-gelak. Tapi pernah tak ko baik dengan orang yang ko tak tau nama dia? Haha Jenama BBQ.



4 comments:

penaberkala said...

fuh, bestnya overnight tepi pantai
apepun, model tepi pantai tuh hot gila,hak3
abang jagung yg sempoi

tahniah sapek dah ada yg punya
dh bau nasi minyak

k e r e p e k t e m p e said...

mmg best dtambah lagi dgn bunyi suara budak kecik ketawa tgh mlm haha

model hot ke? haha model kiko jelah

penaberkala said...

biar betul?
batu plak,haha

hot kot model tepi pantai
boleh masuk majalah playboy ni

Asyraf Maskan said...

sapek fazly yg dgr hisham bau busuk ttibe haha

ermmm maajalah mangga pun tak lepas..